Vi söker en ny arbetskamrat!

LO-distriktet i Norra Sverige söker en assistent med god erfarenhet av ekonomihantering till distriktskontoret i Umeå. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde den 14 maj 2018.

LO-distriktet i Norra Sverige söker Assistent

Tjänsten är placerad på distriktskontoret i Umeå, som samordnar information och verksamhet i nära samarbete med förbundsavdelningarna och de lokala LO-facken i kommunerna.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde den 14 maj 2018. Provanställning 6 månader. LO-distriktet ansvarar för samordningen av den tvärfackliga verksamheten på regional och lokal nivå, såsom bl.a. medlemsrekrytering, skolinformation, studier, facklig/politisk samverkan, ungdomsverksamhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:

• Ekonomiadministration
  • Administrativt stöd, interna register och allmänna kontorsgöromål
  • Skriftlig och muntlig information
  • Samarbete med LO-fackens styrelser, sidoorganisationer, myndigheter m.m.

Du har god erfarenhet av ekonomihantering och administrativt arbete, av att samordna och organisera. Du trivs med att jobba i team men är samtidigt inte rädd för att ta eget ansvar.
Du är en bra skribent och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du är lösningsorienterad och serviceinriktad. Du har vidare ett gott omdöme och är noggrann och strukturerad i ditt sätt att arbeta.

Du har goda kunskaper om arbetarrörelsen och i första hand fackföreningsrörelsen, dess organisation arbetssätt och beslutsordning. Du delar givetvis arbetarrörelsens värderingar.

Som person är du kreativ, handlingskraftig, självgående, utåtriktad, har god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i grupp.

Upplysningar om tjänsten lämnas av Maria Östberg, chef för LO-distriktet i Norra Sverige, 070-628 26 04
Facklig företrädare för Handels, Andreas Sjögren, 010-450 85 21, andreas.sjogren@handels.se

Välkommen med din ansökan senast den 12 mars 2018 till: maria.ostberg@lo.se

Linda Kvenås