Utsedd att ingå i Strukturfondspartnerskapet för Övre Norrland

Arbetsmarknad Stort grattis till LO-distriktets ordförande Per-Erik Johansson som blivit utsedd att ingå i Strukturfondspartnerskapet för Övre Norrland under den kommande programperioden.

Per-Erik Johansson kommer som en av 25 ledamöter att ingå i det Strukturfondspartnerskap som utsetts av Sven Erik Österberg, ordförande för partnerskapet och landshövdning i Norrbottens län.

Strukturfondspartnerskapet för Övre Norrland är ett av åtta partnerskap i Sverige som har till uppgift att prioritera bland godkända ansökningar till regionalfondsprogrammet och socialfondsprogrammet. Prioriteringarna är bindande för senare formellt beslut om EU-stöd. Övre Norrland omfattar Norrbottens- och Västerbottens län och EU-medlen omfattar minst två miljarder kronor.

Här kan ni läsa nyheten i sin helhet och även se vilka övriga som blivit utsedda att ingå i Strukturfondspartnerskapet för Övre Norrland.

Camilla Friberg