Nu startar vi valrörelsen på allvar

Opinionsbildning Valrörelsen rivstartar för LO-distriktet med Nolia där vi tillsammans med Socialdemokraterna Norrbotten kommer att finnas på plats under alla nio dagar.

Foto: Pertti Vainikainen

LO och Socialdemokraterna har monter U2028 under Noliaveckan där det varje dag kommer att vara fullt av aktiviteter, uppträdanden och samtal om vår politik för ett starkare och tryggare Sverige. Kandidater till riksdag och region kommer att vara på plats, precis som en rad statsråd och förbundsordföranden.

– LO finns på plats för att samtala med medlemmar angående de fackliga kraven i valrörelsen. Vi vill öka tryggheten i vardagen för vanligt folk, fler och bättre jobb samt ökad jämlikhet. Kom gärna förbi och besök oss, uppmuntrar Pertti Vainikainen, ombudsman på LO-distriktet i Norra Sverige.

Lördag den 11 augusti är LO och Socialdemokraternas dag på Nolia och då har vi förutom program i vår monter även aktiviteter på Nolias lilla och stora scen. På stora scenen kommer utrikesminister Margot Wallström att hålla ett anförande klockan 14:00.

– Nu drar valrörelsen igång på allvar. Nolia är som vanligt en perfekt start på en intensiv valrörelse och en möjlighet för oss att träffa tusentals väljare i ett samtal kring vägvalen i svensk politik. Vi har gjort vårt val, satsningar på bättre sjukvård, skola och pensioner går före fler skattesänkningar, säger Fredrik Lundh Sammeli, ordförande för Socialdemokraterna Norrbotten.

Här finns programmet för LO och Socialdemokraterna på Nolia: http://socialdemokraternanorrbotten.se/nolia/