020560056 ring fackets hjälptelefon

LO-distriktet i Norra Sverige

Vi söker en Unghandläggare

Arbetskamrat

LO-distriktet i Norra Sverige söker en Unghandläggare med erfarenhet av att organisera, samordna och verkställa beslut. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med oreglerad arbetstid. Placeringsort är något av våra kontor i Umeå, Skellefteå eller Luleå.

Fick mer föräldrapengar i plånboken

Nyfödd

I samband med föräldraledighet kan du förlora upp till 30% av din ordinarie lön, men LO och Svenskt Näringslivs avtal ger ett extra tillskott under föräldraledigheten.

God jul & gott nytt år!

God jul och gott nytt år

En riktigt god jul och ett gott nytt år önskar vi alla medlemmar, förtroendevalda och samarbetspartners.

Dags att trygga välfärden

Decennier av skattesänkningar och marknadsmodeller har drabbat svensk politik. Samtidigt har ett välfärdsunderskott växt fram i form av ökade klyftor och minskad tillit som riskerar att splittra samhället. Därför presenterar LO nu tio områden med reformer för att trygga välfärden.

Uttalande från LO-distriktets höstmöte 2018

metoo

Vi måste fortsätta att ta kampen så att nästa generations kvinnor får det bättre, därför kräver LO-distriktet i Norra Sverige att det ska råda nolltolerans mot sexuella trakasserier på alla arbetsplatser.