020560056 ring fackets hjälptelefon

LO-distriktet i Norra Sverige

Stora klasskillnader i semestervanor

Sommarlov

Förra året hade 33 procent av arbetarna varken gjort en semesterresa eller haft tillgång till ett fritidshus eller husvagn under sin semester. Ett kvitto på att ojämlikheten är för stor i Sverige.

Arbetsförmedlingen digitaliseras

kvinna vid dator

Med anledning av Arbetsförmedlingens kraftiga neddragningar bjöd LO-distriktet in LO-förbunden till en träff med Arbetsförmedlingen och Trygghetsfonden TSL.

Johan Danielsson (S): Nu tar vi tillbaka kontrollen

LOs EU-expert Johan Danielsson tar nu plats i ett parlament som får allt större betydelse för löntagarna i Europa. Nu påbörjar arbetet med att ta tillbaka kontrollen.

Försäkringsinformatörer har hittat mångmiljonbelopp

Glad kvinna

Förbundsavdelningarnas försäkringsinformatörer i Norr- & Västerbotten har under 2018 genomfört informationer som skapat förutsättningar för mångmiljonbelopp i försäkringsersättningar.

LO Mervärde lanserar nytt medlemslån

Skrattande par

LO-förbundens medlemmar kommer från och med 15 april att erbjudas ett än mer konkurrenskraftigt medlemslån, med ett inkluderat liv- och betalskydd med generösa villkor.