Annika från Luleå med i LOs valfilm

Opinionsbildning Inom ramen för LOs valkampanj "Sverige kan bättre" kommer LO att var tolfte dag fram till valet släppa en ny kortfilm med ett budskap om varför Sverige kan bättre. Idag släpper vi filmen med Annica Hedbrant från Luleå.

Annica från Luleå med i LOs valfilm

Kortfilmerna kommer att bestå av kända och okända människor. Alla med ett bultande hjärta för förändring. Det kommer att vara musiker, idrottspersonligheter, kulturarbetare och fackliga medlemmar. De brinner för allt emellan tryggare jobb och ett samhälle präglat av tolerans och mångfald.

Filmerna ska fördjupa LOs tema "Sverige kan bättre" och kommer att finnas samlade på sverigekanbättre.se

Idag den 11 juni släpps filmen med butiksbiträdet Annica Hedbrant ifrån Luleå. Se filmen här.

- Vi vill från LOs sida fördjupa budskapet "Sverige kan bättre". Genom att ge fler röster utrymme under LOs namn vill vi stimulera till politisk debatt och till ett samtal om hur Sverige kan återta sin roll som ett samhälle präglat av frihet, jämlikhet och soldaritet, säger Tobias Gerdås projektledare på LO.

10 kortfilmer kommer att släppas fram till den 14e september. Butiksbiträden och industriarbetare kommer att blandas med författare, kulturarbetare och idrottspersonligheter.

Kontaktuppgifter:

Annica Hedbrant, 070-361 01 02